Reklamační podmínky
Pro – Plant, spol. s r.o.
Reklamační řád vydaný dne 1.1.2018
Záruka a reklamační řád
- povinnost prodávajícího je dodat rostliny v ujednaném množství ( potvrzení objednávky ), jakosti a odrůdě
- povinnost prodávajícího je použít obal pro uchování a ochranu rostlin, který je určen podle smlouvy, případně odpovídá zvyklostem pro zasílání daného druhu a typu rostlin.
- porušení těchto povinností může být podnět pro podání reklamace.
- v reklamačním řízení mají obě strany nejen práva, ale i povinnosti
Délka doby k reklamai rostlin
- prodávající odpovídá za všechny vady existující při převzetí (zjevné a skryté vady)
- povinnost zákazníka je si rostliny po převzetí zkontrolovat a zjištěné vady obratem písemně reklamovat včetně zajištění zpětného předání vadných rostlin
- skryté vady je nutné reklamovat ihned po tom, co se takové vady projeví, nejpozději do 2 let, pozor však na výjimky:
- při koupi rozmnožovacího materiálu jednoletých druhů (tzv. letniček), s výjimkou sazenic zeleniny, je záruční doba 1 rok, pokud není sjednána mezi stranami doba delší
- u víceletých druhů končí záruční doba 1 rok po dosažení vývojového stupně potřebného k určení pravosti odrůdy
- u sazenic zeleniny a květin je záruční doba 3 týdny
Záruka za jakost
- prodávající ručí za jakost. Parametry ( velikost, obal, tvar … ) jakosti vychází ze školkařské normy. Základní informace jsou uvedené v nabídce. Záruka za jakost = závazek prodávajícího, že rostliny nejen v pořádku dodá, ale že budou po určitou dobu v pořádku, nebo že si zachovají obvyklé vlastnosti.
- záruka za jakost se uvádí zpravidla ve smlouvě, nebo záručním listě
- kupující má povinnost osvědčit, že si rostliny koupil u prodávajícího,
Přijetí rostlin do reklamace
- povinnost vyřizovat reklamace je 24 měsíců od převzetí prodávajícím od kupujícího (nikoliv automaticky uznávat) se zmíněnými výše uvedenými výjimkami.
- prodávající vystaví potvrzení o zahájení reklamace (u spotřebitelů povinné písemně)
- právo uplatnit reklamaci má pouze zákazník, který si rostliny koupil (nikoliv 3. osoba)
- kupující je povinen dodržovat podmínky pěstební péče
Posouzení reklamace
- o oprávněnosti reklamace rozhoduje prodávající (bez průtahů), nejčastější důvodem odmítnutí reklamace je:
- vytýkaná vada není vadou, jelikož se jedná o obvyklé vlastnosti dané rostliny,
- vadu způsobil zákazník poškozením rostlin, nesprávným používáním,
- vadu způsobil zákazník nesprávnou pěstební péčí (v rozporu s dodaným návodem nebo obvyklou pěstební péčí),
- jedná se o vadu, na kterou byla poskytnuta sleva, nebo
- vada vznikla působením neobvyklých (extrémních) vnějších vlivů (teplo, vlhkost).
- pokud je reklamace oprávněná, prodávající navrhne, jak reklamaci vyřeší
- nápravou vady
- dodáním nových rostlin,
- vrácením peněz, nebo ¨
- přiměřenou slevou
- prodávající následně vystaví potvrzení o vyřízení reklamace (u spotřebitelů povinné písemně)
Zvláštní povinnosti vůči spotřebitelům
- prodávající musí vyřizovat reklamace nejpozději do 30 dní, ledaže se dohodne se spotřebitelem na delší době
- o vyřízení reklamace prodávající informuje kupujícího (postačí telefonicky nebo e-mailem)
- další informace je možné najít u ČOI (www.coi.cz)
- prodávající má povinnost součinnosti s ČOI při mimosoudním řešení sporu